Monday, May 7, 2012

Kereta Kotak

Hari ni sekali lagi Saga Classico accident. Innalillahiwainnalillahirajiun..Dah serupa macam sumbing aku tengok. Sebelum ni langgar orang, sekarang hentam pagar rumah orang pulak. Kesian dia. Terlalu banyak dah jasa Saga Classico ni kat family aku. Kalau nak kira umur dia ni, tua lagi dia dari aku. Punya la kami semua sayang sangat kat kereta ni sampai fikir 10x kali nak jual ka tak walaupun dah banyak orang yg dok merisik dok tanya samada kami nak jual ka tak. Tak kurang jugak ada yg pesan supaya jaga kereta ni elok-elok sebab akan menjadi classic car dgn condition engine dia yg still tip top. (No wonder la ada mekanik tu beriya-iya sangat nak masuk meminang dia..ahaks! Boleh tahan jugak ko nyah...ahahhaha..)

Proton Saga lama

Fikir-fikirkan balik, Saga Classico ni dah jadi semacam separuh daripada keluarga kami. Sebut ja Saga pby, orang dah tau sapa punya. Macam-macam nama dah dia dapat. Kereta kotak, kereta mesra alam, pby..tu semua nickname dia. Mulanya rasa segan jugak orang cakap camtu. Tapi lama-lama rasa bangga pulak. Kereta keluaran Malaysia yg pertama tuu..Aku ada, kau ada? Mana ada dah kereta ni keluar kat pasaran. Even makin kurang atas jalan since Proton buat promosi trade-in Saga lama kpd Saga baru. 

Since now Saga Classico ni dah jadi mcm ni, terdengar ura-ura parents aku nak beli kereta baru. Huhuhuhu..rasa macam tak sanggup pulak nak bagi parents aku jual kereta ni. Banyak kenangan kot dgn kereta ni.

p/s: Apa-apa pun still berharap Saga Classico will always be with us

2 comments:

  1. kete ni lau modified dye, confirm cantik.. cam omputeh wat tu modified kete lame lame.
    takyah membazir beli kete baru..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la..tapinye org tua2 kan..kalo sbut aje nk modified kereta dia, kompem bising

      Delete