Sunday, August 14, 2011

Cinta Baru

I have found my new love...Menitis air mata bila membayangkan seandainya Baginda ada disisi pada saat ni. Terasa hina diri ni untuk bersama Baginda, tapi siapa xmau bersama manusia yg paling mulia di muka bumi ni? Tipu kalau aku kata aku xmau..

Rancangan ni bagus sangat! Dia membawa kita muhasabah diri dalam setiap tindak tanduk kita seharian.  Rasulullah s.a.w tidak pernah lupa kita umatnya. Tapi adakah kita sebagai umantnya sentiasa ingat Rasulullah s.a.w kalau kita nak buat apa2?? Tepuk dada tanya diri sendiri. Di mana Rasullulah s.a.w di dalam hidup kita. Adakah Baginda hanya hidup dalam cerita2 teladan yg kita dgr masa kecik2 dulu? Adakah kita jadikan sifat mulia baginda sebagai panduan dan contoh dalam rutin harian kita?? Tersentap aku bila persoalan2 ni ditimbulkan dalam rancangan ni.

Suka aku dgn kata2 hos ni:
"Kita tidak mahu kembali 1400 tahun yang lalu untuk hidup di zaman Rasulullah s.a.w..Tapi kita mahu Rasulullah s.a.w kembali ke zaman sekarang untuk mengajar kita bagaimana untuk hidup pada kurun ke-21"

Terfikir sejenak, apa perasaan Kekasih Allah itu kalo baginda ada pada zaman sekarang?Pastinya baginda akan rasa sedih yg teramat melihat cara hidup umatnya..



"Baginda Rasulullah s.a.w, sangat mencintai kita, adakah kita mencintai baginda?Rasulullah s.a.w merindui kita, tapi adakah kita merindui baginda??"


p/s: Sayunya rasa..:(

No comments:

Post a Comment