Tuesday, October 4, 2011

One and only director

Adakalanya dalam hidup kita akan berada di atas dan adakalanya kita akan berada di bawah. Buat masa sekarang aku rasa hidup aku berada pada roda yg bawah. 


Dulu, semuanya berjalan seperti apa yg aku rancang. Tapi kita ni kan cuma hamba Allah yg hanya mampu merancang. Segalanya berbalik pada yg Esa. Pada saat tu mungkin kita rasakan apa yg kita rancang itu adalah yang terbaik utk diri & masa depan kita. Tapi yakinlah Dia lebih mengetahui apa yg terbaik utk kita.

Suka aku dgn kata-kata yg aku jumpak dari Facebook Syafiq,


“It is possible that you dislike a thing which is good for you, and that you love a thing which is bad for

 you. But Allah knows, while you know not.” Surah Al-Baqarah (2:216)



Kata - kata ni macam tiup semangat utk aku tabah terima apa yg bukan ditakdirkan utk aku. 



p/s: You just an actress for your life. Remember, Allah is still the main director of your drama.

No comments:

Post a Comment