Tuesday, May 17, 2011

Kenari

OK. After dah berapa hari kereta tu buat bunyi yg tersangat2 la 'sedap', aku mintak tolong Mamu bawak dia pi jumpak 'Doctor'. Hari ni la baru diberi kesempatan nak antar dia pi tengok2 apa yang patut. Sebelum ni memang tak sempat nk bawak dia sebab terlalu busy dgn family & kerja

Bikna suruh bawak kereta tu pi kat satu kedai yg biasa Mamu pi ni. Pi ja la. dalam hati ni duk mintak2 la jangan kena banyak sangat. Balik ja umah Mamu call cakap pasai condition kereta tu. Tukang repair kereta tu cakap banyak benda yang nk kena tukar..And calculate total semua sekali nak kena bayar about RM1K++. *Dush2!*


Again kena invest my money for this month utk Mr Kenari ni.. Taught bulan ni boleh la bernafas sikit lepas dah settle habis semua hutang2 dgn abah. Nasib baik la Mamu cakap Mamu tolong bayarkan dulu. Kalau tak memang sakit la sket aku bulan ni.. So, dah tutup buku hutang dengan abah, buka buku hutang dengan Mamu la pulak.. Adoi la..

Betul la bak kata member aku, Muni. Kereta ni macam taw saja tuan dia baru dapat gaji & ada duit lebih sikit. Mula la dia nak tunjuk semua sakit dia masa tu jugak. 

Takpa la..Ni pun kira bersyukur lagi la. Nasib baik ada BikLa yg sudi nak pinjamkan kereta dia kat aku utk aku guna uat pi balik kerja. Bila la boleh nak start saving utk beli kereta MyVi ni...*sigh*


p/s: Asal niat nak saving beli Myvi ja, mesti da benda yg memerlukan aku utk keluarkan duit..

No comments:

Post a Comment