Monday, May 25, 2009

muhasabbah sejenak

Pernah tak dalam sesaat, seminit, sehari, setahun, seumur hidup korang terasa yg Allah s.w.t benar2 sayang kat korang? Yg Allah s.w.t benar2 mahukan yg terbaik untuk korang??Kalau dulu aku mungkin boleh di kategorikan sebagai seorang yg tak pernah nak menghargai pemberian Allah..tp sekarang…disaat ini aku rasa sgt2 bersyukur dgn apa yg Tuhan dah sediakan untuk aku. Aku nak tnya kat korang…bila korang ditimpa masalah, pernah tak korang ckp or terdetik kat hati “Apa dosa aku smpai Tuhan uji aku sebegini?”,”Apala nasib aku neh..”,”Malang sungguh nasib aku..” or yg seangkatan dgnnya..Aku nak nak ajak korang berfikir sejenak..Apabila kita senang, kita lupa yg semua kesenangan tu datangnya daripada Allah s.w.t and kita juga lupa untuk bersyukur kpd Allah s.w.t dgn segala kurniaan-Nya. Tetapi…apabila kita ditimpa masalah barulah kita ingat akan Tuhan…tp masa tu kita cuma tahu nak menyalahkan Allah…Aku nak berkongsi dgn korang tentang sumthing yg aku rasa cukup bermakna buatku. Sumthing yg aku rasa sgt bernilai…Dulu aku sum kind of person yg suka berfikiran negative sebegini…tp lama kelamaan aku dpt rasa perubahan terhadap sikapku…Maybe org lain x sedar akan perubahan neh sbb we know ourself much2 better than the others, rite? Aku mula rasa yg aku dapat menerima semua dugaan yg Tuhan berikan kat aku…

No comments:

Post a Comment